Ko se vam v vašem dizelskem avtomobilu enkrat prikaže opozorilna lučka za filter trdih delcev, potem je to znak, da njegovo delovanje ni pravilno. V večini primerih je to znak, da je vaš filter trdih delcev, oziroma DPF filter, zamašen. V tem primeru je potrebno DPF filter strokovno očistiti, v najslabšem primeru pa tudi zamenjati z novim. Da se izognete zamašitvi, lahko čiščenje DPF filtra opravite že prej, s čimer boste njegovo življenjsko dobo podaljšali.
Če se boste odločili za čiščenje DPF filtra, potem to storite pri strokovnemu izvajalcu tovrstnih storitev. Prepričajte se o njihovih referencah, strokovni usposobljenosti in izkušnjah na področju čiščenja DPF filtrov. Na svetovnem spletu boste našli tudi podjetje, ki s sodobnimi stroji opravlja suho čiščenje DPF filtra. To pomeni, da pri čiščenju ne uporabljajo vode ali kemijskih tekočin, ampak čiščenje filtra opravijo v žarilni peči, nato pa izpihajo saje.
FAP filter preprečuje izpust trdih delcev dizelskih motorjev
Številne raziskave so pokazale, da povečana izpostavljenost izpustu dizelskih motorjev povzroča povečano tveganje za nekatere bolezni, kot so na primer pojav pljučnih bolezni, raka ali bolezni kardiovaskularnega sistema. Zaradi potreb po zmanjševanju onesnaženosti s trdimi delci, morajo imeti vsi dizelski avtomobili vgrajen FAP filter oziroma filter trdih delcev. Nekateri starejši modeli dizelskih motorjev tega filtra še nimajo, zato so jim, na primer v Nemčiji, prepovedali vožnjo v urbanem okolju.
Osnovna naloga filtra trdih delcev ali FAP filtra je, da skrbi za zbiranje trdih delcev, ki nastajajo pri zgorevanju dizelskih motorjev. Predstavlja sestavni del izpušnega sistema in je nameščen neposredno za katalizatorjem. Največje težave, ki se pojavijo pri delovanju FAP filtra, so povezane z njegovo zamašitvijo. FAP filter se v primerih, ko ne pride do samodejne regeneracije, enostavno zamaši. To se običajno zgodi pri pretirani vožnji v mestih, ko so hitrosti motorja premajhne za postopek regeneracije.